Voor een goede behandeling is het noodzakelijk dat ik, als uw behandelend therapeut, een dossier aanleg. Dit is ook wettelijke plicht, opgelegd door de WGBO. Uw dossier bevat aantekeningen over uw gezondheidstoestand en gegevens over de uitgevoerde onderzoeken en behandelingen.
Ook worden in het dossier gegevens opgenomen die voor uw behandeling noodzakelijk zijn en gegevens die ik, na uw expliciete toestemming , heb opgevraagd bij een andere zorgverlener bijvoorbeeld bij de huisarts
Ik doe mijn best om uw privacy te waarborgen. Dit betekent onder meer dat ik:
*zorgvuldig omga met uw persoonlijke en medische gegevens.
*ervoor zorgen dat onbevoegden geen toegang hebben tot uw gegevens. Als uw behandelend therapeut heb ik als enige toegang tot de gegevens in uw dossier. Ik heb een wettelijke geheimhoudingsplicht (beroepsgeheim). De gegevens uit uw dossier kunnen ook nog voor de volgende doelen worden gebruikt:
*Om andere zorgverleners te informeren, bijvoorbeeld als de therapie is afgerond of bij een verwijzing naar een andere behandelaar. Dit gebeurd alleen met uw expliciete toestemming.
*Voor het gebruik voor waarneming, tijdens mijn afwezigheid.
*Voor het geanonimiseerde gebruik tijdens intervisie/intercollegiale toetsing.
*een klein deel van de gegevens uit uw dossier wordt gebruikt voor de financiële administratie, zodat ik een factuur kan opstellen.
Als ik vanwege een andere reden gebruik wil maken van uw gegevens, dan zal ik u eerst informeren en expliciet uw toestemming vragen.
De gegevens in het cliëntendossier blijven zoals de wet op de behandelovereenkomst wordt vereist 20 jaar bewaard.
Privacy op de Zorgnota
Op de zorgnota die u ontvangt staan de gegevens die door de zorgverzekeraar gevraagd worden, zodat u deze nota kan declareren bij uw zorgverzekeraar. Dit zijn:
* Uw naam, adres en woonplaats
*Uw geboortedatum
*De datum van de behandeling
*Een korte omschrijving van de behandeling, zoals bijvoorbeeld 'behandeling natuurgeneeswijze'.
*De kosten van het consult
COOKIE POLICY
Wat zijn cookies?
De website van AANDACHT vooru* maakt gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website wordt meegestuurd en door jouw browser op uw harde schrijf van jouw computer wordt opgeslagen. De daarin opgeslagen informatie kan bij een volgend bezoek weer naar onze servers teruggestuurd worden.
Gebruik van permanente cookies
Met behulp van een permanente cookie ben je herkenbaar bij een nieuw bezoek op de website. De website kan daardoor speciaal op jouw voorkeuren worden ingesteld. Ook wanneer je toestemming hebt gegeven voor het plaatsen van cookies kunnen we dit door middel van een cookie onthouden. Hierdoor hoef je niet steeds jouw voorkeuren te herhalen waardoor je dus tijd bespaart en een prettiger gebruik van onze website kunt maken. Permanente cookies kan je verwijderen via de instellingen van jouw browser.
Google Analytics cookies
Via deze website wordt een cookie geplaatst van het Amerikaanse bedrijf Google, als deel van de “Analytics”-dienst. Ik gebruik deze dienst om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Google kan deze informatie aan derden verschaffen indien Google hiertoe wettelijk wordt verplicht, of voor zover derden de informatie namens Google verwerken. Ik heb hier geen invloed op. Ik heb Google niet toegestaan de verkregen analytics informatie te gebruiken voor andere Google diensten. De informatie die Google verzamelt wordt zo veel mogelijk geanonimiseerd. Jouw IP-adres wordt nadrukkelijk niet meegegeven. De informatie wordt overgebracht naar en door Google opgeslagen op servers in de Verenigde Staten. Google stelt zich te houden aan de Safe Harbor principles en is aangesloten bij het Safe Harbor-programma van het Amerikaanse Ministerie van Handel. Dit houdt in dat er sprake is van een passend beschermingsniveau voor de verwerking van eventuele persoonsgegevens.
Cookies Social Media
Op deze website zijn buttons opgenomen om webpagina’s te kunnen promoten (“liken”) of delen op sociale netwerken als Facebook en Instagram. Deze buttons werken door middel van stukjes code die van Facebook en Instagram zelf afkomstig zijn. Door middel van deze code worden cookies geplaatst. Ik heb daar geen invloed op. Lees de privacyverklaring van Facebook, Instagram en Google (welke regelmatig kunnen wijzigen) om te lezen wat zij met jouw (persoons)gegevens doen die zij via deze cookies verwerken. De informatie die ze verzamelen wordt zo veel mogelijk geanonimiseerd. De informatie wordt overgebracht naar en door Facebook, Instagram en Google opgeslagen op servers in de Verenigde Staten.
Facebook, Instagram en Google stellen zich te houden aan de Safe Harbor principes en zijn aangesloten bij het Safe Harbor-programma van het Amerikaanse Ministerie van Handel. Dit houdt in dat er sprake is van een passend beschermingsniveau voor de verwerking van eventuele persoonsgegevens.
Ook werk ik met Facebook pixels waardoor we de informatie en content die ik deel en advertenties die ik gebruik aan laat sluiten bij jouw interesse op basis van je website bezoek.
In- en uitschakelen van cookies en verwijdering daarvan
Meer informatie omtrent het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan je vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van jouw browser.
Algemene voorwaarden van PRAKTIJK AANDACHT voor u*
Begrippen
• Zorgaanbieder : AANDACHT voor u* , Yvonne Daniëls
• BEROEPSVERENIGING : Federatie Additief Geneeskundig Therapeuten (FAGT) ingeschreven in het KvK
onder nummer 40048786 en secretariaat is gevestigd op Spoorstraat 10, 6026 CX Maarheeze .
• KOEPEL : RBCZ ingeschreven in het KvK onder nummer 818435227 en
gevestigd op Kloosterstraat 282 Roosendaal. KOEPEL is een overkoepelende organisatie die
beroepsbeoefenaren binnen de complementaire zorg certificeert en registreert.
• Klacht- en tuchtrecht : Het tuchtrecht is rechtspraak waarbij het tuchtcollege
beoordeelt of een arts of andere hulpverlener volgens de voor hem geldende
professionele standaard heeft gewerkt. Het tuchtrecht is bedoeld om de kwaliteit
van de beroepsuitoefening te bevorderen en bewaken.
• KLACHTENFUNCTIONARIS : KLACHTENFUNCTIONARIS is het tussenstation tussen
het klacht- en tuchtrecht van BEROEPSVERENIGING/KOEPEL en de
geschillencommissie.
• GESCHILLENCOMMISSIE : GESCHILLENCOMMISSIE voorziet in beslechting van
geschillen wanneer cliënten en zorgaanbieders er, ondanks de inzet van een
onafhankelijke klachtenfunctionaris, niet uitkomen om een klacht op te
lossen. Sinds 1 januari 2017 geldt de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg
(Wkkgz). Artikel 18 van deze wet beschrijft de verplichting tot aansluiting bij een
erkende geschillencommissie voor alle zorgaanbieders in Nederland.
• WGBO : In de WGBO staan de rechten en plichten van mensen die zorg krijgen.
• Cliënt / patiënt : Een natuurlijke persoon die zorg afneemt.
• Behandeling : de door ZORGAANBIEDER aangeboden dienst na uitdrukkelijke
schriftelijke toestemming van cliënt / patiënt welke binnen het opleidingsgebied
liggen van ZORGAANBIEDER.
Toepasselijkheid en totstandkoming van de overeenkomst
• Tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen, zijn deze algemene voorwaarden
van toepassing op alle aanbiedingen en overeenkomsten inzake door PRAKTIJK uit
te voeren opdrachten.
• De toepasselijkheid van eventuele inkoop of andere voorwaarden van
opdrachtgever wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.
• Wijzigingen, aanvullingen en/of uitbreidingen van de overeenkomst, dan wel
bedingen afwijkend van deze algemene voorwaarden zijn voor PRAKTIJK slechts
bindend indien deze uitdrukkelijk en schriftelijk tussen partijen zijn
overeengekomen.
Zorgaanbieder
• AANDACHT voor u* van Yvonne Daniëls is lid van de BEROEPSVERENIGING: FAGT Deze vereniging is aangesloten bij de
KOEPEL: RBCZ Informatie over deze beroepsvereniging en over de KOEPEL kunt u vinden
Op de WEBSITE BEROEPSVERENIGIN/KOEPEL
• De zorgverlener handelt volgens de richtlijnen zoals opgesteld in de beroepscode
van de BEROEPSVERENIGING. Deze kunt u vinden op WEBSITE van de FAGT
Behandeling
• De behandeling start met uw schriftelijke toestemming met een intakegesprek,
waarna een behandelplan samen met u wordt opgesteld. Dit behandelplan zal
worden opgenomen in uw dossier. Hierin geschiedt de behandeling volgens
afspraak met uw eigen doelen, wensen, werkafspraken en besproken werkwijze.
Dit wordt de leidraad voor de BEHANDELING en ondertekend bij tijdens de 1E OF 2E
Er kunnen geen rechten worden ontleend aan dit concept
sessie. Er vinden regelmatig evaluatiesessie plaats waarin u zelf en de zorgverlener
zowel mondeling als schriftelijk verslag doen over uw ontwikkelingen binnen de
therapie.
• De sessies duren 1 UUR kan uitlopen naar 1.5 UUR en vinden met een zekere regelmaat plaats, zodat
er een doorgaand proces kan ontstaan.
• U kunt zonder verwijzing van een arts of specialist bij de zorgverlener terecht.
Echter indien aanvullende informatie is vereist, zal de zorgverlener contact
opnemen met uw huisarts, ARBO-arts of andere specialist. Dit gaat altijd in
samenspraak en overleg met u en u ondertekent in de behandelovereenkomst
voor deze overdracht. Wanneer andersoortige behandeling gewenst is, zal de
zorgverlener u doorverwijzen naar een andere zorginstelling of specialist.
• Op het moment dat de zorgverlener ziek is, vindt er geen vervanging plaats. De
BEHANDELING gaat dan niet door en wordt naar een andere datum/tijd verplaatst.
• In geval van langdurige ziekte wordt in overleg met u vervanging geregeld, of wordt
de BEHANDELING stopgezet.
• De zorgverlener van PRAKTIJK werkt als zelfstandige /freelancer/vrijgevestigde.
Voor bedrijven wiens medewerkers gebruikmaken van het aanbod van PRAKTIJK
kan indien nodig een modelovereenkomst worden gesloten voor het bieden van
individuele begeleiding, aanbieden van workshops of verzorgen van trainingen.
Betaling
• De kosten per therapiesessie bedragen € 70,= euro per behandeling. Voor
een overzicht van tarieven kijk op WEBSITE of in (de wachtruimte van) de praktijk.
• De factuur betaalt u contant of per overboekingsverzoek met een in
Nederland gangbaar en geaccepteerd betaalmiddel. De factuur krijgt u direct na de behandeling overhandigd. Deze
factuur kunt u tevens gebruiken voor het (mogelijk) declareren van de kosten bij
uw ziektekostenverzekering.
• Betalingen dienen binnen 14 dagen te worden voldaan. Bij niet tijdige betaling
kunnen de wettelijke rente en administratiekosten in rekening worden gebracht.
Mocht betaling uitblijven dan zal een incassobureau worden ingeschakeld. Extra
gemaakte kosten zullen altijd aan u worden doorberekend.
• PRAKTIJK is opgenomen in het AGB register, wat maakt dat de behandeling
(mogelijk) (gedeeltelijk) vergoed kan worden vanuit het aanvullende pakket van
de zorgverzekeraars. U dient zelf vooraf te informeren wat uw
vergoedingsmogelijkheden zijn. Belangrijk daarbij is om te weten dat de
zorgverlener lid is van de BEROEPSVERENIGING FAGTen is aangesloten bij de KOEPEL RBCZ
en voldoet aan de eisen die gesteld worden op het gebied van Medische
Basiskennis.
Annulering
• Natuurlijk kan het voorkomen dat u ziek wordt of dat een gemaakte afspraak om
andere redenen niet nagekomen kan worden. U dient dit minimaal 24 uur van
tevoren door te geven.
Bij niet tijdige annulering worden de kosten van het consult in
rekening gebracht, dit geldt ook voor de eerste afspraak. De kosten van deze
annulering kunt u niet declareren bij uw zorgverzekeraar.
• Annulering geeft u per voorkeur telefonisch / Whatsapp door,
waarbij de datum van het ontvangst bindend is.
Dossiervoering
• De zorgverlener is wettelijk verplicht tot dossiervoering. Alle sessies worden door
Er kunnen geen rechten worden ontleend aan dit concept
de zorgverlener reproduceerbaar gerapporteerd. U heeft het recht te allen tijde
deze rapportages en evaluatieverslagen op te vragen en in te zien. Het dossier blijft
eigendom van de zorgverlener, 15 jaar na afronding van het proces van uw
behandeling of het laatste contactmoment wordt het dossier vernietigd.
• De zorgverlener heeft een geheimhoudingsplicht en gaat zorgvuldig en
vertrouwelijk om met uw dossier. Informatie wordt alléén met uw toestemming
opgevraagd en/of verstrekt aan andere hulpverleners, familie, werkgever of
andere betrokkenen.
• Zaken als het recht op informatie, omgang in het kader van privacy en toestemming
voor de behandeling, zijn vastgelegd in de wet op de geneeskundige
behandelingsovereenkomst (WGBO) en de richtlijnen van KOEPEL RBCZ en
BEROEPSVERENIGING FAGT. Deze zijn op te vragen bij de zorgverlener.
Klachtenregeling
• In geval van klachten is het eerste doel om uw onvrede eerst met de zorgverlener
te bespreken en te kijken of u er samen uit kunt komen. Klachten kunnen zowel
mondeling als schriftelijk (info@aandachtvooru.nl ) worden ingediend. Na ontvangst wordt
de klacht zo snel mogelijk, binnen 2 weken, met u besproken en gekeken naar
oplossingen of verdere stappen. Mocht dit om welke reden dan ook niet mogelijk
zijn, dan wordt u hierover geïnformeerd door PRAKTIJK. Na afhandelen van de
klachtenprocedure ontvangt u een schriftelijke bevestiging van de uitkomst van de
procedure. Alles zal schriftelijk worden vastgelegd. Er zal zorgvuldig worden
omgegaan met de verkregen informatie.
• Lukt het niet er samen uit te komen, dan kunt u zich beroepen op de onafhankelijke
klachtenprocedure van BEROEPSVERENIGING, KLACHTENFUNCTIONARIS dan wel
de geschilleninstantie GESCHILLENCOMMISSIE. De procedure is te vinden op de
website WEBSITE BEROEPSVERNIGING / KOEPEL en via deze LINK op de website
PRAKTIJK. PRAKTIJK voldoet hiermee aan de eisen van de Wet kwaliteit, klachten en
geschillen zorg (Wkkgz).
• Wanneer u een klacht indient via het BEROEPSVERENIGING FAGT/KOEPEL RBCZ,
KLACHTENFUNCTIONARIS of GESCHILLENCOMMISSIE informeert u de zorgverlener
te alle tijde vooraf.
Klachtenregeling: Bij een klacht over een behandeling wordt eerst getracht dit met je te bespreken. Ook is het mogelijk een onafhankelijke klachtenfunctionaris in te schakelen. Deze kan ondersteuning bieden bij formulering van de klacht of bij onvrede en helpt bij het zoeken naar oplossingen. De therapeut heeft het recht om hiervan op de hoogte gesteld te worden. De praktijk is hiervoor aangesloten bij Quasir. Daarnaast is de praktijk aangesloten bij een door de overheid erkende geschilleninstantie, Stichting Zorggeschil, en valt onder de onafhankelijke tuchtrechtspraak van de RBCZ (TCZ). Voor meer informatie kijk je op de website van mijn beroepsvereniging FAGT: https://www.fagt.org/client-en-student/wkkgz-klachtbemiddelinggeschillencommissie. indien de link niet werkt kopieer en plak hem in uw brouwser.
Aansprakelijkheid
• U bent zelf verantwoordelijk voor het geven, gevraagd of ongevraagd, van de juiste
informatie tijdens het behandelingstraject. U bent verantwoordelijk voor uw eigen
proces. Dit betekent dat als u vindt dat de behandeling niet helpt, u iets niet begrijpt
of het ergens niet mee eens bent, u dit zelf aangeeft. Dit geld ook voor eventuele
wijzigingen ten aanzien van het medicijngebruik, gezondheid, zorgverzekering,
huisarts, NAW gegevens et cetera.
• PRAKTIJK is niet aansprakelijk voor materiële schade die u geleden heeft door het
bezoeken van de praktijk. Dit geldt tevens voor zoekgeraakte spullen of
beschadiging van uw materialen, tijdens of na een bezoek aan PRAKTIJK.
• PRAKTIJK heeft een beroeps- en bedrijfsaansprakelijksverzekering. Deze
aansprakelijkheidsverzekering beschermt PRAKTIJK tegen de financiële gevolgen
van fouten die gemaakt zijn of schade die zijn veroorzaakt tijdens de uitoefening
van het beroep en in de praktijk. Indien de zorgverlener aansprakelijk wordt
bevonden voor geleden schade gelden de voorwaarden van de beroeps- en
bedrijfsaansprakelijksverzekering van de VERZEKERAAR. PRAKTIJK is eveneens in
het bezit van een rechtsbijstandverzekering welke is afgesloten bij
VERZEKERAAR, die dekkend is voor de WKKGZ.
Meldcode Huiselijk geweld en kindermishandeling
• De meldcode is een code waarin staat hoe een zorgverlener moet omgaan met het
signaleren en melden van huiselijk geweld en kindermishandeling. Iedere
zorgverlener met een beroepsgeheim heeft op basis van de wet op jeugdzorg het
recht om vermoedens van kindermishandeling te melden. Het meldrecht omvat het
recht om op verzoek van het Meldpunt Kindermishandeling informatie te
verstrekken over de ouders en/of het kind, zo nodig zonder toestemming van het
kind en/of ouder.
AVG
• PRAKTIJK houdt persoonsgegevens bij van cliënten en is op basis
daarvan onderhevig aan de AVG. Daarover kunt u op WEBSITE meer informatie
vinden zoals de privacyverklaring.
Toepasselijk recht
• Op de rechtsverhouding tussen zorgverlener en cliënten is uitsluitend
Nederlands recht van toepassing. Alle geschillen ter zake of in verband met die
rechtsverhouding kunnen, naast de op grond van de wet bevoegde rechter, worden
beslecht door de bevoegde rechter te PLAATS EN LOCATIE.